Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο.



Η Νηστεία των Χριστουγέννων και το Σαρανταλείτουργο.

(15 Νοεμβρίου έως 24 Δεκεμβρίου).
Στὶς 15 Νοεμβρίου ἀρχίζει ἡ νηστεία τῶν Χριστουγέννων. Πρόκειται γιὰ μιὰ περίοδο ἔντονης πνευματικῆς ἐργασίας καὶ ψυχοσωματικῆς προετοιμασίας γιὰ τὸν ἑορτασμό τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου.

Ἀπὸ τὶς 15 Νοεμβρίου ἕως τὶς 17 Δεκεμβρίου (κατ’ ἄλλη παράδοση ἕως τὶς 12 Δεκεμβρίου) νηστεύουμε τὸ κρέας, τὰ γαλακτομικά καὶ τὰ αὐγά καὶ τρῶμε ψάρι (ἐκτὸς βεβαίως Τετάρτης καὶ Παρασκευῆς, ποὺ νηστεύουμε αὐστηρά). Μετὰ τὶς 17 (ἢ 12) Δεκεμβρίου νηστεύουμε καὶ τὸ ψάρι.

Ἡ νηστεία ὅμως κατὰ τὴν ὑπόδειξη τοῦ Κυρίου μας ἔχει νόημα, ὅταν συνδυάζεται μὲ προσευχὴ καὶ ἐλεημοσύνη. Γιὰ τὸ λόγο αὐτό, ἡ Ἐκκλησία μὲ τὴν ἔναρξη τῆς νηστείας μᾶς προσκαλεῖ σὲ ἐντονότερη λειτουργικὴ ζωή καὶ ἀγαθοεργία.

Ἔτσι, ἡ ἐκκλησιαστικὴ παράδοση προβλέπει γιὰ τὴν περίοδο αὐτὴ τὴν καθημερινὴ -ἂν οἱ συνθῆκες τὸ ἐπιτρέπουν- τέλεση τῆς θείας λειτουργίας, τὴν τέλεση δηλαδὴ σαρανταλείτουργου.

Ἡ τέλεση τοῦ σαρανταλείτουργου ἀποτελεῖ πολὺ μεγάλη εὐλογία. Εἶναι μιὰ θαυμάσια εὐκαιρία γιὰ βίωση τὴς μυστηριακῆς καὶ λατρευτικῆς ζωῆς, γιὰ ἐπαφὴ μὲ τὸν πλοῦτο τῆς ὑμνολογίας καὶ τῆς ἀκροάσεως τῶν θείων Γραφῶν, γιὰ συχνότερη θεία κοινωνία, γιὰ συχνότερη συγκρότηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας.

Ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος μᾶς λέει: «Σπουδάζετε πυκνότερον συνέρχεσθαι εἰς εὐχαριστίαν θεοῦ καὶ εἰς δόξαν. Ὅταν γὰρ πυκνῶς ἐπὶ τὸ αὐτὸ γίνεσθε, καθαιροῦνται οἱ δυνάμεις τοῦ σατανᾶ καὶ λύεται ὁ ὄλεθρος αὐτοῦ», δηλαδὴ «Προσπαθεῖστε μὲ σπουδὴ νὰ ἔρχεσθε ὅλοι μαζί στὴ Σύναξη τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Θεία Λειτουργία), γιὰ νὰ εὐχαριστεῖτε τὸν Θεὸ καὶ νὰ Τὸν δοξολογεῖτε. Διότι ὅταν συχνά ἔρχεσθε στὴ Σύναξη τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Θεία Λειτουργία), συντρίβονται οι δυνάμεις του σατανᾶ καί λύεται κάθε ὀλέθρια ἐνέργεια του».

Ἡ δύναμη τῆς Θείας Λειτουργίας δὲν εἶναι μαγική. Εἶναι ἡ δύναμη τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἑνότητας ἐν Χριστῷ. Ἡ Θεία Λειτουργία μᾶς μαθαίνει νὰ συγχωροῦμε, νὰ ἀγαποῦμε καὶ νὰ εἴμαστε ἑνωμένοι μὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους

Γι’ αὐτὸ ἄλλωστε προσφέρουμε τὰ Δῶρα μας στὸ Θεό, τὸν Ἄρτο καὶ τὸν Οἶνο, προσευχόμενοι γιὰ ζῶντες καὶ κεκοιμημένους ἀδελφούς μας. Ἡ μνημόνευση τῶν ὀνομάτων τῶν ζώντων καὶ κεκοιμημένων προσώπων (ἀνάγνωση τῶν «Διπτύχων») εἶναι ἔργο πολὺ σημαντικὸ καὶ ἱερό, ποὺ θεσμοθετήθηκε ἀπὸ τοὺς ἁγίους Ἀποστόλους καὶ ἐπιτελεῖται ἀδιάλειπτα μέσα στοὺς αἰῶνες.

Το Ιερό Σαρανταλείτουργο

Το Ιερό Σαρανταλείτουργο, κατά την διάρκεια της νηστείας των Χριστουγέννων, υπέρ υγείας ζώντων και υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων αδελφών μας.

Στο υπέροχο βιβλίο «Ιωάννης της Κροστάνδης», (έκδ. Ιεράς Μονής Παρακλήτου), διαβάζουμε:

«Στην Θεία Λειτουργία τελείται το μυστήριο τής αγάπης. Και ή αγάπη στην ουσία της είναι μεταδοτική. Ή αγάπη, ιδιαίτερα ή θεία, σπεύδει να σκορπίσει το φώς της, την χαρά της όλους… Και συμπληρώνει: ώ αγάπη τελειότατη! ώ αγάπη, πού τα πάντα αγκαλιάζεις! Ώ αγάπη ισχυρότατη! Τί να προσφέρουμε σαν ευγνωμοσύνη στον Θεό για την αγάπη Του προς εμάς; Ή αγάπη αυτή βρίσκεται στην θυσία τού Χριστού, πού προσφέρεται για την άπελευθέρωσι όλων από κάθε κακία…».

Και ό μακαριστός π. Παΐσιος, σχετικά με την ανάγκη προσευχής για τούς κεκοιμημένους, έλεγε: «…να αφήνετε μέρος τής προσευχής σας για τούς κεκοιμημένους. Οι πεθαμένοι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα (για τούς εαυτούς τους). Οι ζωντανοί μπορούν… Να πηγαίνετε στην εκκλησία λειτουργία, δηλαδή πρόσφορο, και να δίνετε το όνομα τού κεκοιμημένου, να μνημονευθή από τον ιερέα στην προσκομιδή. Επίσης, να κάνετε μνημόσυνα και τρισάγια. Σκέτο το τρισάγιο, χωρίς Θεία Λειτουργία, είναι ελάχιστο.

Το μέγιστο, πού μπορούμε να κάνουμε για κάποιον, είναι το Σαράντα Λείτουργο. Καλό θα είναι να συνοδευθή και με ελεημοσύνη. Αν έχεις ένα νεκρό, ό όποιος έχει παρρησία στον Θεό, και τού ανάψεις ένα κερί, αυτός έχει υποχρέωση να προσευχηθεί για σένα στον Θεό.

Αν πάλι, έχεις ένα νεκρό, ό όποιος νομίζεις ότι δεν έχει παρρησία στον Θεό, τότε, όταν τού ανάβεις ένα αγνό κερί, είναι σαν να δίνης ένα αναψυκτικό σε κάποιον πού καίγεται (από δίψα ). Οι άγιοι δέχονται ευχαρίστως την προσφορά του κεριού και είναι υποχρεωμένοι να προσευχηθούν γι’ αυτόν πού το ανάβει. Ο Θεός ευχαρίστως το δέχεται…». (Μαρτυρίες προσκυνητών, Ζουρνατζόγλου Νικ.)

Για την ωφέλεια από τα Ιερά Σαρανταλείτουργα και τα μνημόσυνα, αξιομνημόνευτο είναι και το περιστατικό πού ακολουθεί από το βιβλίο «Θαύματα και αποκαλύψεις από την Θεία Λειτουργία», (έκδ. Ιεράς Μονής Παρακλήτου).

«Κάποιος άρχοντας από την Νικομήδεια αρρώστησε βαριά και, βλέποντας πώς πλησιάζει στον θάνατο, κάλεσε την γυναίκα του για να τής εκφράσει τις τελευταίες του επιθυμίες: Την περιουσία μου να την μοιράσεις στους φτωχούς και τα ορφανά. Τούς δούλους να τούς ελευθερώσεις. Αλλά στους ιερείς δεν θέλω να δώσεις χρήματα για λειτουργίες. Σ’ αυτή του την μεγάλη θλίψη ό ετοιμοθάνατος επικαλέστηκε με πίστη την ευχή τού άββά Ησαΐα, ενός άγιου μοναχού πού ασκήτευε κοντά στην Νικομήδεια, και αμέσως -ώ τού θαύματος!- έγινε καλά. Σηκώθηκε λοιπόν και πασίχαρος έτρεξε στον όσιο. Εκείνος τον καλοδέχτηκε, δοξάζοντας τον Θεό για το μεγάλο θαύμα.

-Θυμάσαι, παιδί μου, τον ρώτησε, ποιά ώρα συνήλθες από την αρρώστια;

-Την ώρα πού επικαλέστηκα την ευχή σου, απάντησε εκείνος. Ό όσιος, με τον φωτισμένο του νου, γνώριζε τί είχε λεχθεί στην διάρκεια τής αρρώστιας του και ξαναρώτησε:

-Άφησες, παιδί μου, χρήματα στους ιερείς, να λειτουργούν για την σωτηρία τής ψυχής σου;

-Όχι, γέροντα. Τί θα είχα να ωφεληθώ αναπαύσεως χους άφηνα κάτι; Δεν θα πήγαινε χαμένο; -Μην το Λες αυτό. Ό άδελφόθεος Ιάκωβος γράφει: «Ασθενεί τις έν ύμίν; προσκαλεσάσθω τούς πρεσβυτέρους της εκκλησίας, και προσευξάσθωσαν έπ’ αυτόν άλείψαντες αυτόν έλαίω έν το ονόματι του Κυρίου και ή ευχή της πίστεως σώσει τον κάμνοντα, και έγερεί αυτόν ό Κύριος· καν αμαρτίας ή πεποιηκώς, άφεθήσεται αύτώ». Να Λοιπόν πού οι ευχές των ιερέων είναι αποτελεσματικές, για όποιον τις ζητάει με πίστη. Δώσε τώρα κι εσύ ένα ποσό, για Λειτουργίες, και θα Λάβεις από τον Θεό την πρέπουσα πληροφορία.

Έτσι κι έκανε. Έδωσε χρήματα σ’ έναν ιερέα για να του κάνει σαρανταλείτουργο, και γύρισε στον σπίτι του. Όταν συμπληρώθηκαν οι Λειτουργίες, μετά από σαράντα μέρες, κι ενώ σηκωνόταν από τον ύπνο, βλέπει ξαφνικά ν’ ανοίγουν οι πόρτες του σπιτιού του και να μπαίνουν σαράντα άνδρες έφιπποι, λαμπροί και αγγελόμορφοι, είκοσι από δεξιά και είκοσι από αριστερά. -Κύριοι μου, φώναξε έκπληκτος ό άρχοντας, πώς μπήκατε σε σπίτι ανθρώπου αμαρτωλού;

-Εμείς οι σαράντα, πού βλέπεις, του απάντησαν εκείνοι, αντιπροσωπεύουμε τις λειτουργίες πού έγιναν για σένα στον φιλάνθρωπο Θεό. Μάς έστειλε Εκείνος, για να σε συνοδεύσουμε μέχρι την εκκλησίας. Πήγαινε μέσα χαρούμενος, χωρίς δισταγμό. Να, με τα πρεσβυτικά χέρια συμπληρώθηκαν οι σαράντα λειτουργίες, πού έγιναν για να ενωθεί ό Χριστός μαζί σου και να κατοικήσει στην καρδιά σου.

Ύστερα από’ αυτά, ό άρχοντας μοίρασε την περιουσία του σε ευλαβείς ιερείς, για να γίνουν λειτουργίες «υπέρ αφέσεως των αμαρτιών αυτού», διακηρύσσοντας πώς οι θείες λειτουργίες και οι αγαθοεργίες μπορούν να ανεβάσουν την ψυχή του ανθρώπου από τα καταχθόνια στα επουράνια.

Εἶναι ἡ μέγιστη καὶ πιὸ ἰσχυρὴ προσευχή καθὼς ἀποτελεῖ συμμετοχὴ στὴν προσευχὴ καὶ τὴ θυσία τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων διδάσκει σχετικά: «Μέγιστη ὠφέλεια πιστεύουμε ὅτι θὰ λάβουν αὐτοί, γιὰ τοὺς ὁποίους δεόμαστε κατὰ τὴν ἁγία καὶ φοβερὴ θυσία τῆς Θείας Λειτουργίας, ἀκόμα κι ἂν εἶναι ἁμαρτωλοί, ἀφοῦ Χριστὸν ἐσφαγιασμένον ὑπὲρ τῶν ἡμετέρων ἁμαρτημάτων προσφέρομεν ἐξιλεούμενοι ὑπὲρ αὐτῶν τε καὶ ἡμῶν τὸν φιλάνθρωπον Θεόν». Καὶ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Δὲν νομοθέτησαν τυχαία οἱ Ἀπόστολοι νὰ μνημονεύουμε κατὰ τὰ φρικτὰ μυστήρια (Θεία Λειτουργία) τοὺς κεκοιμημενούς. Γνωρίζουν ὅτι εἶναι πολὺ μεγάλη ἡ ὠφέλεια γι’ αὐτούς».

Ἡ ἐμπειρία μαρτυρεῖ γιὰ τὴ δύναμη αὐτῆς τῆς προσευχῆς, ποὺ δὲν εἶναι «ἀτομικὴ προσευχὴ» ἀλλὰ ἡ πρόσευχὴ ὁλόκληρης τῆς Ἐκκλησίας.
15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΟΝ ΑΡΧΕΤΑΙ Η ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟΣ ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ… ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ, ΜΕΧΡΙ 17ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ,ΑΠΟ 18-24 ΚΑΤΑΛΥΣΙΣ ΟΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΑΙΟΥ

αν σας άρεσε το άρθρό κοινοποιήστε το:

Πρόσφατα άρθρα

Κατανυκτική αγρυπνία για την Αγιά Φιλοθέη στην Ενορία μας ενώπιον της Τιμίας Κάρας του Αγίου Αλεξίου.

Επί τη Ιερά Μνήμη της Αγίας Οσιομάρτυρος Φιλοθέης της κυράς των Αθηνών, το βράδυ της Τρίτης 18 Φεβρουαρίου 2025 τελέσθηκε στον Ιερό Ναό μας, του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Αγίας Φωτεινής Υμηττού Ιερά Αγρυπνία. Την Ιερά Αγρυπνία τέλεσε ο Καθηγούμενος της ιστορικής Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Ευσέβιος Σπανός, πλαισιούμενος από τον Αρχιμανδρίτη π. Φιλάρετο Θεοδωρακόπουλος αδελφό της Μονής. Η Τίμια Κάρα του Αγίου Αλεξίου θα παραμείνει στον Ναό μας έως την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου στις 12 το μεσημέρι. Καθημερινά τελείται η Θεία Λειτουργία και Ιερές Ακολουθίες κατά το ακόλουθο πρόγραμμα.

διαβάστε περισσότερα »

Υποδοχή Τιμίας Κάρας του Αγίου Αλεξίου στην Ενορία μας. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Παρά την κακοκαιρία, αθρόα υπήρξε η προσέλευση των ευλαβών πιστών, δείγμα της γνήσιας ευλαβείας στον Άγιο Αλέξιο. Με κάθε επισημότητα ο Ιερός Ναός μας, του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Αγίας Φωτεινής Υμηττού θα εορτάσει και φέτος την μνήμη του Αγίου ενδόξου Ιερομάρτυρος Πολυκάρπου Επισκόπου Σμύρνης (23/2) και της Αγίας ενδόξου Μεγαλομάρτυρος και Ισαποστόλου Φωτεινής της Σαμαρείτιδος (26/2). Σήμερα Κυριακή 16 Φεβρουαρίου το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η επίσημη υποδοχή της Τιμίας Κάρας του Αγίου Αλεξίου του ανθρώπου του Θεού εκ της Ιστορικής Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, την οποία υποδέχτηκαν στον προαύλιο χώρο του ναού, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Δανιήλ, ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού μας Αρχιμανδρίτης Νικόδημος Σιδέρης και πλειάδας κληρικών, καθώς και πλήθος κόσμου. Ακολούθησε δέηση από τον Σεβασμιώτατο έμπροσθεν του ιερού θησαυρίσματος και στη συνέχεια τελέστηκε η Ακολουθία του Πανηγυρικού Αρχιερατικού Εσπερινού, χοροστατούντος του Σεβ. Ποιμενάρχου μας, ο οποίος, αφού ευχαρίστησε θερμά τόσο τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Ιερώνυμο, για την άδεια που παρείχε ώστε να μεταφερθεί το ιερό λείψανο στην Αθήνα και να συνεορτάσει με τους δύο αγίους, όσο και τον καθηγούμενο της ιστορικής Μονής Αγίας Λαύρας, Αρχιμανδρίτη Ευσέβιο Σπανό, για τον κόπο που κατέβαλε να κομίσει την κάρα, αναφέρθηκε στον θαυμαστό βίο του Αγίου Αλεξίου. Υπενθυμίζεται, ότι καθόλη τη διάρκεια της εντεκαήμερης παραμονής του ιερού θησαυρίσματος στον Ιερό Ναό μας, Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Αγίας Φωτεινής Υμηττού, καθημερινά θα τελούνται, θεία λειτουργία, παράκληση, εσπερινός και απόδειπνο. Η Τιμία Κάρα του Αγίου Αλεξίου θα τίθεται προς προσκύνηση και ευλογία των πιστών, καθημερινά από τις 07:00 το πρωί έως 09:00 το βράδυ, ενώ η αναχώρησή της θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου στις 12 το μεσημέρι ανήμερα της εορτής της Αγίας Φωτεινής.        

διαβάστε περισσότερα »

Στην Αθήνα η Τιμία Κάρα του Αγίου Αλεξίου εκ της ιστορική Μονής Αγίας Λαύρας.

Ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, Ὁ Ἱερός Ναός µας στὶς 23 & 26 Φεβρουαρίου 2025 πανηγυρίζει µεγαλοπρεπῶς ἐπὶ τῇ μνήμῃ τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Ἱερομάρτυρος Πολυκάρπου Ἐπισκόπου Σμύρνης καὶ τῆς Ἁγίας ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος καὶ Ἰσαποστόλου Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος. Γιὰ τὸν λόγον αὐτὸν ἡ Ἐνορία μας θὰ ἔχει τὴν ἰδιαίτερη χαρὰ καὶ εὐλογία νὰ φιλοξενήσει γιὰ 10 ἡμέρες τὴν θαυματουργὸ Τιμία Κάρα τοῦ ΑΓΙΟΥ ΑΛΕΞΙΟΥ ἐκ τῆς Ἱστορικῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Λαύρας τῶν Καλαβρύτων. Ἡ Ὑποδοχὴ τῆς Τιμίας Κάρας θὰ πραγματοποιηθεῖ τὴν Κυριακὴ 16 Φεβρουαρίου 2025 στὶς 5:30 μ.μ. Τὸ Ἱερὸ Λείψανο θὰ παραμείνει γιὰ προσκύνηση ἕως τὴν Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 στὶς 12 μ. Καθημερινὰ στὸν Ἱερὸ Ναό μας θὰ τελεῖται ἡ Θεία Λειτουργία καὶ Ἱερὲς Ἀκολουθίες κατὰ τὸ ἀκόλουθο πρόγραμμα. ΚΥΡΙΑΚΗ 16η  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – Τοῦ Ἀσώτου – – Ὑποδοχή τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου – Ὥρα 5:30 μ.μ.    Ὑποδοχή τῆς θαυματουργοῦ Τιμίας Κάρας τοῦ  Ἁγίου Ἀλεξίου ἐκ τῆς Ἱστορικῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Λαύρας Καλαβρύτων. Ἀπόδοσις τιμῶν καί Δέησις. Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός μετ’ ἀρτοκλασίας καί θείου κηρύγματος ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΔΑΝΙΗΛ. Ὥρα 8:15 μ.μ.    Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΔΕΥΤΕΡΑ 17η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία. Ὥρα 11:00 π.μ.   Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον. Ὥρα 5:30 μ.μ.     Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τοῦ Μυστηρίου τοῦ Ἱεροῦ Εὐχελαίου. Ὥρα 8:15 μ.μ.     Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΤΡΙΤΗ 18η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 Ὥρα 7:00 π.μ.    Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία. Ὥρα 11:00 π.μ.  Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον. Ὥρα 5:30 μ.μ.   Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ ἐπί τῇ μνήμῃ τῆς Ἁγίας ἐνδόξου Ὁσιομάρτυρος Φιλοθέης τῆς Ἀθηναίας. ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ Ὥρα 8:30μ.μ. ἕως 01:00 Μεταμεσονύκτιον. Ἑσπερινός, Ὄρθρος καί Θεία Λειτουργία ἐπί τῇ μνήμῃ τῆς Ἁγίας ἐνδόξου Ὁσιομάρτυρος Φιλοθέης τῆς Ἀθηναίας. + ΤΕΤΑΡΤΗ 19η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – Μνήμη Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος Φιλοθέης τῆς Ἀθηναίας – Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία. Ὥρα 11:00 π.μ.    Ἱερά Παράκλησις εἰς τὴν Ἁγίαν Φιλοθέην. Ὥρα 5:30 μ.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τῆς Ἱερᾶς Παράκλησεως εἰς τὴν Ἁγίαν Φιλοθέην.    Ὥρα 8:15 μ.μ.      Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΠΕΜΠΤΗ 20η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 Ὥρα 7:00 π.μ.     Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία. Ὥρα 11:00 π.μ.   Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον. Ὥρα 5:30 μ.μ.     Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τοῦ Μυστηρίου τοῦ Ἱεροῦ Εὐχελαίου. Ὥρα 8:15 μ.μ.     Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία. Ὥρα 11:00 π.μ.    Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον. Ὥρα 5:30 μ.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τέλεσις νεκρωσίμου Τρισαγίου. Ὥρα 8:15 μ.μ.      Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΣΑΒΒΑΤΟ 22α ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – Ψυχοσάββατο – Ὥρα 7:00 π.μ.       Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου, Θεία Λειτουργία καί τέλεσις νεκρωσίμου Τρισαγίου. Ὥρα 11:00 π.μ.     Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον. Ὥρα 6:00 μ.μ.     Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός τῆς Κυριακῆς τῆς Ἀπόκρεῳ καί ἐπί τῇ μνήμῃ τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Ἱερομάρτυρος Πολυκάρπου Ἐπισκόπου Σμύρνης μετ’ ἀρτοκλασίας καί θείου κηρύγματος. Ὥρα 8:15 μ.μ.      Ἀπόδειπνον (Ἀκολουθία τῆς Ἱερᾶς Μεταλήψεως) + ΚΥΡΙΑΚΗ 23η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – Κυριακῆς τῆς Ἀπόκρεῳ – – Μνήμη Ἁγίου Πολυκάρπου Ἐπισκόπου Σμύρνης – Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία τελεσθησομένη ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΔΑΝΙΗΛ. Ὥρα 12:00 μ.μ.     Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Πολύκαρπον. Ὥρα 5:30 μ.μ.        Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τῆς Ἱερᾶς Παρακλήσεως εἰς τόν Ἅγιον Πολύκαρπον. Ὥρα 8:15 μ.μ.        Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΔΕΥΤΕΡΑ 24η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025  – Α’ και Β’ εὕρεση Τιμίας Κεφαλῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου –  Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία.  Ὥρα 11:00 π.μ.    Ἱερά Παράκλησις εἰς τὸν Τίμιον Πρόδρομον.  Ὥρα 5:30 μ.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τοῦ Μυστηρίου τοῦ Ιεροῦ Εὐχελαίου.  Ὥρα 8:15 μ.μ.      Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΤΡΙΤΗ 25η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Θεία Λειτουργία. Ὥρα 11:00 π.μ.    Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον. Ὥρα 6:00 μ.μ.      Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός ἐπί τῇ μνήμῃ τῆς Ἁγίας ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος και Ἰσαποστόλου Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος μετ’ ἀρτοκλασίας καί θείου κηρύγματος. Ὥρα 8:15 μ.μ.      Ἀπόδειπνον μετά τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. + ΤΕΤΑΡΤΗ 26η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – Μνήμη Ἁγίας Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος – Ὥρα 7:00 π.μ.      Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία τελεσθησομένη ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου  Μητροπολίτου μας κ.κ. ΔΑΝΙΗΛ. Ὥρα 11:00 π.μ.      Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἅγιον Ἀλέξιον καί τέλεσις τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ. Ὥρα 12:00 μ.      Λιτάνευσις πέριξ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καί Ἀναχώρισις τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου. Ὥρα 5:30 μ.μ.        Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τῆς Ἱερᾶς Παράκλησεως εἰς τήν Ἁγίαν Φωτεινήν τήν Σαμαρείτιδα καί Ἰσαπόστολον. ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ ΔΟΞΑ  

διαβάστε περισσότερα »

Η αληθινή Εκκλησία παραμένει μία και αδιαίρετος και η μόνη που σώζει.

Η αληθινή Εκκλησία παραμένει μία και αδιαίρετος και η μόνη που σώζει. Αυτή είναι η Ανατολική Ορθόδοξος Εκκλησία. Ουδεμία άλλη Χριστιανική Ομολογία εκτός από την Ορθοδοξία μπορεί να φέρει ένα Χριστιανό στην τελειότητα της Χριστιανικής ζωής ή αγιότητος και να ολοκληρώσει την κάθαρση από τις αμαρτίες και να οδηγήσει στην αφθαρσία. Οι άλλες ομολογίες κατέχουν την αλήθεια εν αδικία. Ανέμιξαν την δεισιδαιμονία και το ψεύδος με την αλήθεια και δεν κατέχουν εκείνα τα θεόσδοτα μέσα για την κάθαρση, τον αγιασμό, την αναγέννηση και ανανέωση, τα οποία κατέχει η Ορθόδοξος Εκκλησία. ~ Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης

διαβάστε περισσότερα »
Χρονολογικό αρχείο

Φόρμα επικοινωνίας

Εορτολόγιο